Το Internet ως ένα παγκόσμιο σύστημα διασύνδεσης υπολογιστών υφίσταται εδώ και δεκαετίες. Τα τελευταία μόλις χρόνια όμως έχει αποκτήσει τις διαστάσεις που όλοι πλέον γνωρίζουμε ως συνέχεια της αλματώδους ανάπτυξης στο χώρο των υποδομών αλλά και συσκευών.

Σήμερα λοιπόν η συντριπτική πλειοψηφία του “αναπτυγμένου” κόσμου έχει καθημερινή πρόσβαση σε πληροφορίες που βρίσκονται online.

Για τον εντοπισμό της πληροφορίας στο αχανές internet τις περισσότερες φορές χρησιμοποιούμε τις λεγόμενες μηχανές αναζήτησης με τη σημαντικότερη για εμάς στην Ελλάδα τη Google η οποία συγκεντρώνει ποσοστό 98.43% (στοιχεία Απριλίου 2019).

Search Engine Market Share in Greece - April 2019
Search Engine Market Share in Greece – April 2019

Η Google (όπως και οι περισσότερες γνωστές μηχανές αναζήτησης στο Internet) προκειμένου να παρουσιάσει αποτελέσματα στις αναζητήσεις μας, ανατρέχει στις ευρετηριασμένες σελίδες από το σύνολο των websites που έχουν επισκεφτεί τα ρομποτάκια της και με βάση τους περίπλοκους αλγορίθμους της κατατάσσει τα websites με βάση αυτό που εκείνη θεωρεί ως πιο σχετικό με βάση τα κριτήρια που εμείς θέσαμε.

Άρα τα αποτελέσματα αυτά περιέχουν μόνο πληροφορίες που υπάρχουν στα websites ανά τον κόσμο που γνωρίζει η Google.

Στο παραπάνω μειονέκτημα έρχεται να προστεθεί (για ολοένα και περισσότερους) το θέμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων καθώς οι μηχανές αναζήτησης εντοπίζουν και καταγράφουν στοιχεία όπως τη φυσική μας τοποθεσία, την IP, τις (online) συνήθειες μας, με σκοπό να μας προσφέρουν πιο προσωποποιημένα αποτελέσματα τόσο στις οργανικές μας αναζητήσεις όσο και στις προβαλλόμενες διαφημίσεις στο δίκτυο τους.

Με τη Google πλέον να “σπρώχνει” τα οργανικά αποτελέσματα ολοένα και προς τα κάτω εμφανίζοντας περισσότερες πληρωμένες διαφημίσεις στην above the fold περιοχή, το Knowledge Graph να “κλέβει” περιεχόμενο από τους εκδότες (publishers) και να το εμφανίζει ως δικό της, μήπως ήρθε η ώρα να ρίξουμε μια ματιά στις εναλλακτικές ως προς τη Google μηχανές αναζήτησης;

Διαβάστε επίσης: Πώς να Εμφανίζεται το Site μου στο Google

1. Μηχανή Αναζήτησης Bing

Η μηχανή αναζήτησης της Microsoft είναι η δεύτερη πιο γνωστή μετά τη Google και τροφοδοτεί παράλληλα και τη μηχανή αναζήτησης της Yahoo!. Πρωτοεμφανίστηκε ως Bing το 2009 αλλά η τεχνολογία που χρησιμοποιεί προϋπήρχε σε projects όπως το MSN Search και Windows Live Search (αργότερα Live Search).

Αυτό που κάνει το Bing ιδιαίτερα αγαπητή μηχανή αναζήτησης σε σχέση με τη Google είναι ότι εμφανίζεται να είναι λιγότερο “εμπορική” και να δίνει περισσότερο έμφαση στις πραγματικές ανάγκες του χρήστη.

Παράλληλα το Bing Webmasters Tools είναι ένα καταπλητκτικό εργαλείο για marketers αφού δεν γνωρίζει από… “not provided” keywords.

Τα δε Bing Ads “κοπιάροντας” το layout του Google AdWords και με δυνατότητα να εισάγεις απευθείας τις υπάρχουσες Google campaigns με ένα click θα σας συναρπάσουν.

Το μόνο κακό είναι ότι ακόμα δεν είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα. Μόλις όμως έρθουν θα με θυμηθείτε!

Μηχανή Αναζήτησης Bing

2. Μηχανή Αναζήτησης DuckDuckGo

Η μηχανή αναζήτησης της DuckDuckGo είναι σχετικά νέα στο χώρο (2008) αλλά με καταπληκτική δυναμική κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος τα τελευταία χρόνια.

Αυτό που κάνει τη DuckDuckGo να ξεχωρίζει είναι η πολιτική της ως προς τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Με βάση αυτή δεν αποθηκεύει καμία πληροφορία σχετική με τις online δραστηριότητες των χρηστών και τις προσωπικές τους προτιμήσεις.

Άλλωστε ακριβώς κάτω από το search box φροντίζει να μας το ξεκαθαρίζει με το μοναδικό λεκτικό σε ολόκληρη την αρχική σελίδα ότι “The search engine that doesn’t track you” και συνεχίζει παρακάτω λέγοντας “We don’t store your personal information. Ever.“, “We don’t follow you around with ads.“, “We don’t track you in or out of private browsing mode.“, “Switch to DuckDuckGo and take back your privacy!” δίνοντας σου τη δυνατότητα να προσθέσεις με ένα click το DuckDuckGo στο Chrome.

Μηχανή Αναζήτησης DuckDuckGo

3. Μηχανή Αναζήτησης Quora

Εντάξει το Quora δεν είναι η τυπική μηχανή αναζήτησης τύπου Google αλλά εδώ μπορείς να βρεις απαντήσεις ακόμα και στα πιο τρελά σου ερωτήματα.

Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι δεν περιμένες απαντήσεις από έναν αλγόριθμο αλλά από μια τεράστια κοινότητα ανθρώπων. Έχεις απορία για κάτι; Υποβάλλεις την ερώτηση σου και περιμένεις να πάρεις απαντήσεις.

Άν βιάζεσαι ή αν η ερώτηση σου δεν είναι και τόσο πρωτότυπη, ψάχνεις την απάντηση σε παρόμοια προηγούμενα ερωτήματα που έχουν ήδη απαντηθεί από την κοινότητα.

Μηχανή Αναζήτησης Quora

4. Μηχανή Αναζήτησης Yahoo! Search

Η μηχανή αναζήτησης της Yahoo! ήταν για χρόνια το δεύτερο μεγαλύτερο όνομα στις διαδικτυακές αναζητήσεις μέχρι που εμφανίστηκε η Bing.

Με διαρκή παρουσία από το 1994 και με την κεντρική σελίδα να έχει… λίγο απ’όλα, η Yahoo! Search είναι το ιδανικό website για να βρείς συγκεντρωμένη όλη την επικαιρότητα από trending topics και top headlines μέχρι χρηματιστηριακά νέα και τον καιρό!

Μηχανή Αναζήτησης Yahoo! Search

5. Μηχανή Αναζήτησης WolframAlpha

Αν ψάχνετε για έγκυρες και αξιόπιστες πληροφορίες και όχι για trending καταστάσεις τότε η μηχανή αναζήτησης της WolframAlpha είναι για εσάς.

Αν δε είστε σπουδαστής τότε απλά ξεχάστε ότι άλλο ξέρατε καθώς εδώ έχετε πρόσβαση μόνο σε επιμελημένες πηγές πληροφόρησης και όχι γενικά και αόριστα σε ιστοσελίδες αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης.

Μια δοκιμή θα σας πείσει για του λόγου το αληθές!

Μηχανή Αναζήτησης Wolfram Alpha

Επίλογος

Αυτές λοιπόν ήταν οι 5 μας προτάσεις για εναλλακτικές μηχανές αναζήτησης αν για τον οποιοδήποτε λόγο δεν θέλετε να χρησιμοποιείτε αυτή της Google. Προσωπικά και για λόγους καθαρά επαγγελματικούς είμαι ακόμα κολλημένος στη Google και δεν φαίνεται να αλλάζει αυτό στο άμεσο μάλλον.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.